Vanliga frågor och svar

Gigants e-handel är under ständig utveckling och många funktioner saknas fortfarande. Om du stöter på problem så kan du alltid kontakta kundtjänst för hjälp på tel. 0322-60 68 50 eller via mail till ehandel@gigant.se.

Mitt konto

Hur loggar man in?

Längst upp på sidan står Logga in/Ansök. Klicka på logga in och ange din mailadress och ditt lösenord.

Hur skapar man ett konto?

Längst upp på sidan står Logga in/Ansök. Ansök för att skapa ditt konto och användare. Du kan lägga produkter i varukorgen men måste verifiera din mailadress för att slutföra ett köp. Du kan hitta länken för att verifiera din mailaddress i din inkorg. Observera att det kan krävas en kreditkontroll vid nyregistrering och detta kan innebära en extra leveransdag. Först när du blir godkänd skickas din order.

Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Längst upp på sidan står Logga in/Ansök. Klicka på Glömt lösenord och fyll i din mailaddress. En verifieringskod kommer att skickas till dig, klistra in denna på sidan för att erhålla ett nytt lösenord.

Hur blir jag kund hos er?

För att bli kund hos oss måste du göra en ansökan. Webbutiken riktar sig endast till företagskunder med organisationsnummer. Är du privatperson hänvisar vi dig till våra återförsäljares butiker. Se våra återförsäljare här.

Var hittar jag mitt kundnummer?

Klicka på ditt namn längst upp på sidan, klicka sedan på Kontoinformation i undermenyn.

 

Produkter

Hur hittar jag reservdelar och tillbehör till en produkt?

Funktionen är inte fullt implementerad men relaterade produkter finns oftast längst ner på varje produktsida.

Kan jag hitta produkter som utgått?

Om du har produktens artikelnummer

Var hittar jag viktiga dokument som tex säkerhetsdatablad, tekniska specifikationer, måttabeller m.m.?

Finns för tillfället inte på webbplatsen men är under utveckling.


Beställning

Vad kostar frakten?

Det är fraktfritt vid ett ordervärde över 10 000 kr. Annars betalar du 12% av ordervärdet i frakt. Minsta fraktkostnad är 125kr.

Vilka olika betalningssätt finns det?

Betalningssätt är fn faktura 20 dgr. Betalning för nya kunder sker genom pappersfaktura. Om du vill ändra till tex epostfaktura så kontakta kundtjänst.
Som befintlig kund gäller det som är upplagt vid kundregistrering.

Är angivna priser med eller utan moms?

Alla priser som visas i webbutiken är exkl. moms om inget annat anges.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

En orderbekräftelse ska ha skickats till din inkorg, i mailet finns en klickbar länk för att se orderstatus.

Kan jag avbryta/ändra eller lägga till i en befintlig beställning?

Ja, om ordern ännu inte är skickad. Funktionen är under utveckling, för tillfället hänvisar vi till kundtjänst.

Hur gör jag om en vara jag vill beställa är tillfälligt slut i lager?

Du kan lägga order på varan, kontakta kundtjänst för att få veta beräknad leveranstid.


Order och leveransstatus

Vad har ni för leveranstid?

Lagervaror skickas inom 3-5 dagar. Beställningsvaror beror på leverantörens villkor, kontakta kundtjänst för mer information.

Kan jag se min orderhistorik och status på order?

Funktionen för att se orderhistorik är under utveckling. Orderstatus kan du se via en klickbar länk i orderbekräftelsen.

Kan jag byta leveransadress för min order?

Ja. För att byta leveransadress måste du för tillfället välja en befintlig adress i utcheckningsprocessen och sedan klicka på Lägg till ny adress.


Retur, felleverans och reklamation

Hur gör jag för att returnera/reklamera?

Funktionen är under utveckling, kontakta kundtjänst för returlapp.

Hur anmäler jag en felleverans?

Funktionen är under utveckling, kontakta kundtjänst för felrapport

Kan jag byta en produkt?

Självklart, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Vad händer med min faktura när jag har gjort en retur?

Det kommer en kredit om returen blir godkänd.